pondělí 13. srpna 2007

Krátké zprávy ze Skopje

Tento víkend byl náročný, protože jsme měli třídenní "LC Planning". Jedná se o naplánování činností a projektů, které se budou realizovat během celého nadcházejícího roku. Raději bych ty tři dny ale věnovala cestování po Makedonii. Snad se mi to podaří příští víkend. Měla bych si ho pořádně užít, protože v noci z neděle na pondělí se vracím domů.

Při našich večerních vycházkách do centra města a do parku se mě řada místních ptá, jak se mi tu líbí.

Odpovídám, že tu jsou přátelští lidé, anglicky se mohu dorozumět s většinou obyvatel, je tu skvělý noční život a moc pěkná příroda. Je škoda, že Makedonie má u nás tak špatnou pověst. Přitom neprávem.

Někteří se mě ptají opačně - co se mi tu nelíbí.

Jsou to místní dopravní pravidla. Spíš jejich neexistence. Oficiálně existují, ale nikdo je nedodržuje. Už první den jsem byla upozorněna, že když hodlám přejít silnici, musím být velmi opatrná. To byla rada nad zlato. Auta parkují všude, na chodnících, na přechodu pro chodce i uprostřed křižovatky. A nikdo se nad tím nepozastavuje. Pro řidiče není určující, zda svítí na semaforu červená či zelená. Když zrovna nejede žádné auto z protisměru, tak proč by měl stát "zbytečně" na červenou? A přitom naprosto nesmyslně tu semafory fungují 24 hodin denně...

Žádné komentáře: