pondělí 30. července 2007

Matka - první výlet za brány Skopje

Včera (neděle, 29th) jsme absolvovali první výlet mimo Skopje. Naším cílem byl kaňon Matka. Leží asi 15 km od Skopje. Asi neuhodnete, jak jsme se tam dopravili. Cestou tam taxíkem, cestou zpět autobusem. Přičemž každá cesta mě stála 25 Kč. Dobrý, ne?

Kaňon můžete vidět na fotkách, co jsem sem přidala. Protéká zde řeka Treska, která má krásnou průzračnou vodu. Ale taky pořádně chladnou. Když jsem ponořila prsty do vody, ani ne po minutě mi úplně mrzly. V celém kaňonu a často i na vrcholcích kopců se nachází mnoho pravoslavných kostelíků.

Sešlo se nás dohromady 12 AIESECářů. Ovšem jen část z nás se rozhodla udělat si výlet do kopců. Zlaté Československo. Naše cesty jsou krásně značené. Tady nás jedna taková "cesta" zavedla do neschůdného krpálu plného pohyblivé sutiny. Nahoru jsme vyšli, ale jak dolů? Naštěstí jsme se rozhodli za včas vrátit. Ale přece jen jsme toho neměli dost, tak jsme se vydali jinou cestou. Ta už byla mnohem lepší. Vyšli jsme nahoru na kopec a měli jsme krásný výhled do celého kaňonu. Bohužel kvůli nedostatku tekutin (taky 2 litry pro 6 lidí není nic moc) jsme nedošli až ke kýženému klášteru ale jen do půli cesty. Nevadí. Za pár týdnů se bude v tomto kaňonu konat seminář, tak jsme si slíbili, že to příště zkusíme znova. A až na vrchol.

Když jsme se dostali zpět dolů k řece, vydali jsme se prozkoumávat jeskyně. Nasedli jsme do loďky a pluli po Tresce. Chlápek, co tu bárku řídil, nám dělal i průvodce. Pluli jsme asi 7 km a pak jsme zakotvili u břehu. Kousek se nacházely jeskyně. Má angličtina není tak dobrá, abych rozuměla vyprávění o stalagnitech a stalagtitech, ale přesto se mi tam líbilo. Především proto, že tam nebylo takové horko :o)

Dnes (pondělí, 30th) jsme celý den pracovaly. A měla jsem svůj první meeting v angličtině. To byla slušná výzva. Vysvětlovaly jsme studentům, kteří chtějí vyjet do zahraničí, jak funguje celý proces a co musejí udělat. Už to mám úspěšně za sebou. Jeden student přijede na podzim do Ostravy a bude u nás pracovat v jedné firmě. Dobrá náhoda :o)

Žádné komentáře: