úterý 24. července 2007

První víkend ve Skopje

Po shledání s mými novými makedonskými přáteli jsem od nich dostala "Welcome package". Zde bývají materiály a letáčky o dané zemi. Ve volných chvílích si je můžu pročítat [jsou samozřejmě v angličtině] a aspoň se dozvím více informací o Makedonii. Máme sem přijet 4. Všechny holky. Já jsem tady byla jako první.

Pak jsme jeli do mého nového bytečku. Je skvěle umístěný v centru Skopje. Mám to asi 300 m do velkého nákupního střediska. Přirovnala bych to k Futuru. Ze známých obchodů tu je Nike, Baťa a Calliope. Samozřejmě nechybí hypermarket. Mají otevřeno každý den až do večera. Mám to asi 5 minut do kanceláře místní pobočky AIESECu. A odtud to je taky asi 5 minut na hlavní náměstí.

Bydlím v šestipodlažním domě. Náš byt je ve čtvrtém podlaží, takže bydlím úplně stejně jako doma. Místní domy nejsou panelové, ale normálně z cihel. V takových vedrech, jaké tu panují, se není co divit. Máme docela velký byt - kuchyň s obývákem, koupelka, 2 ložnice a taková komůrka s balkónkem, kde je ještě jedna postel.

Dala jsem si vytouženou [po té cestě fakt zaslouženou] sprchu, a pak jsme vyrazili na noční procházku po Skopje. Je to tady úplně odlišné než v ČR, co se týče nočního života. Jsem na jihu, takže je to tu podobné jak třeba v Itálii. Plno lidí korzuje centrem, setkávají se tu s kamarády, pijí. Jezdí na in-line bruslích nebo třeba zpívají. U řeky Vardar je třida, která je lemovaná samými kavárnami a kluby. Samozřejmě všechny mají velké zahrádky. Stodolní v Ostrave je sice fajn, ale tady se mi to asi líbí vic. Rozhodně zahrádky nemůžeou být zakouřené.

Horko tu je až tak do desiti, pak už tu je konečně normalní teplota = pod 30 stupňů. Úplně jsem "čuměla", když jsme šli do parku. Já bych se v ostravském parku v noci bála. Tady to je taky místo pro korzováné mladých. Byli jsme v největším parku ve Skopje a všude bylo plno lidí. Je to taky levnější si koupit alkohol někde ve večerce, a pak ho pít v parku než pít drinky v klubu.

V sobotu nad ránem přijela holčina z Maďarska. Zatím si rozumíme, je i tolerantní k mé angličtině. Nic jiného jí stejně nezbývá ;o) Bydíime spolu v jednom pokoji. V sobotu jsme šli opět na procházku po Skopje. Ve dne to je přece jen jiné než v noci. Už se tu orientuju, dokážu se dostat na základní místa, která potřebuju. V sobotu jsme se taky byly přihlásit na zdejší policii, že tu pobývame. Na tom není nic divného. Když do Ostravy přijede nějaký trainee [cizinec, co v Ostravě bude pracovat], taky s ním chodíme na cizineckou polici. Mimochodem, nemusíte se o mě bát, nikde nechodím sama, vždy s někým dalším. Stejně máme jen jedny klíče od našeho bytu, tak se musíme držet spolu.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Denčo, hezky to popisuješ.Jen tak dál. Jsem ráda, že se ti tam líbí. Opatruj se.mamča