neděle 27. června 2010

Jeonju

Už jsem byla v Yeongju, Gyeongju, tak teď pro změnu jsem navštívila Jeonju. Využila jsem nové služby korejské turistické organizace, která uvedla do provozu zdarma autobusy do Gyeongju a Jeonju ze Soulu. O této akci jsem se dozvěděla z korejských novin, které jsem si občas pročítala (v angličtině ;-) ).

Dorazila jsem ráno na hlavní soulské náměstí, pršelo, ale chtěla jsem to zkusit a využít posledních dní v Korei. Autobus byl luxusní, kožené velké sedačky, měli jsme mladého korejského průvodce, který mluvil dobře anglicky. Dostali jsme nějaké propagační materiály, pustil na velkém LCD video o Jeonju. Jelo nás asi  všehovšudy 10 cizinců, já jsem se tam seznámila s jedním Kanaďanem, který učí na univerzitě v Soulu.
Poté, co jsme dojeli do Jeonju, jsme si mohli jít kam chceme, nechodili jsme s průvodcem po památkách. Já jsem poznávala město spolu s tím Kanaďanem, protože jsme měli podobný plán, co navštívit. Viděli jsme opět typickou korejskou čtvrť plnou hanoků, buddhistické chrámy a zašli jsme si na bibimbap. Ten je původně právě z Jeonju a je známý také tím, že se podává se syrovým hovězím. 
Byl to fajn výlet, ale ty památky už mi splývají, už je to furt dokola. Ještě mi zbývají dva dny, jeden den na vyřizování dokumentů kvůli škole a druhý den na další výlet. Konečně se podívám do druhého největšího města Korei, Busanu.

Žádné komentáře: