sobota 5. června 2010

Zpět v Seoulu

Poslední květnovou sobotu jsem šla odvolit na ambasádu ČR v Soulu. Poblíž ambasády leží Muzeum dějin Soulu. To jsem si nemohla nechat ujít. (Vstupné bylo směšné - 700 W, tj. asi 12 Kč.) Nejvíc mě tam zaujaly developerské projekty, které se chystají. Některé z nich byly celkem monumentální, jsem zvědavá, jestli se někdy zrealizují. Například tady přes ulici má vyrůst nová čtvrť, kdy by sídlily IT firmy, obchody atd. - viz obrázek. (Vepředu jsou malé domečky s hnědými střechami - to je Hanok Village, vedle nich je budova do tvaru písmene L - to je moje kolej.)

Odpoledne jsem jela do Seoul Forestu, velkého parku vybudovaného bývalým primátorem města (předtím byl šéf Hyundaie, dnes je prezidentem Jižní Korei). Seoul Forest je obrovský, nachází se tam zahrady, skleník s exotickými rostlinami, vodní plochy, v jedné části jsou srnky, v další zase ohrady s koňmi... skvělé místo pro odpočinek. Nejvíc mě tam bavily děti a místní omladina, kteří probíhaly vodotryskem střídavě tryskajícího z dlažby. (Něco podobného máme na Masarykově náměstí v Ostravě.) Já jsem si půjčila kolo a jezdila jsem po cyklostezce po břehu Han River, hlavní řeky protékající Soulem. Vůbec jsem netušila, že se vede kolem Han River cyklostezka, navíc pořádně dlouhá. Dole na obrázcích je korejský pár na tandemu a netradiční prolézačka pro děti.












V neděli jsem se s dalšími Čechy vypravila do národního arboreta, které se mělo nacházet kousek za Soulem. Po dvou hodinách cesty jsme zjistili, že jsme nedorazili do národního arboreta, ale do "obyčejné" botanické zahrady. Nicméně byla také krásná. Udělala jsem tam asi 100 fotek, na všech jsou kytičky :-)

Žádné komentáře: