středa 17. března 2010

Výuka

Mám za sebou už 2 týdny výuky, můžu vám tedy sdělit své dojmy z korejské univerzity. Studuji na Dongguk University. Ta není jen v Soulu, ale nachází se také v korejském městě Gyeongju, dále lze studovat na Dongguk University v Los Angeles (pouze orientální medicínu). Samotná univerzita v Soulu má jedenáct fakult: fakultu umění, právnickou fakultu, pedagogickou, fakultu přírodních věd, sociálních věd, ekonomickou fakutu a další. Nejméně typická je pro náš Čechy fakulta budhistických studií. Každý student univerzity musí povinně absolvovat pár lekcí budhismu, ať už je jakéhokoliv vyznání. (Zahraničních studentů se to netýká.) :-)

Já zde nakonec studuji 4 předměty. Discussion and presentation in English, Market Research, Business Administration a Brand Management. Na angličtinu a Business Administration mám vyučující z USA, na zbylé dva předměty Korejce. Preferuji spíš Američany, jejich styl výuky je zábavnější, a navíc nevyžadují tolik přípravy na jednotlivé hodiny. Jedna vyučovací hodina trvá 75 minut (u nás 90 min). Každý předmět se vyučuje 2 x týdně, tedy dvě a půl hodiny. Výuka není rozdělena na přednášky a cvičení, ale vše je dohromady. Stejný styl jsem už zažila v Dánsku. Na hodinách bývá většinou hodně studentů. Řekla bych tak 40-50. 

Účast na hodinách je povinná. Většinou se za absenci odečítají body, což má za následek zhoršení výsledné známky. Nejlepší známka je A+, dále následuje A0, B+, B0, C+, C0, D+, D0, F a P. Přičemž D0, F, P znamenají, že student neuspěl. Na zkoušku máme jen jeden pokus. Celkové hodnocení se ale neskládá jen ze závěrečné zkoušky, ale i z účasti, aktivity na hodinách, domácích úkolů a prezentací. Navíc v Korei jsou během jednoho semestru dvě zkoušková období. Jedno uprostřed semestru a druhé na konci semestru. Obě trvají vždy týden. Je tedy jasné, že termín zkoušky je daný a studenti si nemohou vybírat datum jako u nás. Tento rok připadají zkoušková období na 19. - 23. 4. a na 14. - 18. 6. Na korejském vysokoškolském systému se mi nejvíc líbí to, že semestr tvrá 4 měsíce. Když si to spočítáte, Korejci studují 8 měsíců v roce. V létě mají dva měsíce prázdnin a v zimě mají další 2 měsíce prázdnin. To samé je prý i v Číně. Není to super?

Vzhledem k tomu, že mám jen čtyři předměty, nemusím být ve škole celý týden. Mimochodem, hodně Korejců musí chodit do školy i v sobotu. Nejdřívější hodina je v osm (v 99 % se ale začíná až v devět). Poslední hodina končí v...... Hádejte. To byste neřekli. Představte si, že se tu studenti učí až do půl dvanácté večer. Ale tyto noční hodiny nejsou až tak časté. Hodně studentů končí v devět večer. Což se mi zdá taky šílené. No, abych se vrátila k mému rozvrhu, v pondělí a ve středu mám úplně volno, v úterý a ve čtvrtek mám výuku celé odpoledne. A v pátek mám jen jednu odpolední hodinu. Ale když k tomu připočtu přípravu na jednotlivé hodiny, tak mi učení zabere daleko víc času.

Za nejtěžší předmět považuju Marketing Research, kde píšeme každý týden písemku. A na jednu takovou písemku musíme znát jednu kapitolu z učebnice. Celá učebnice má 864 stran, což není zrovna málo (alespoň na poměry z EkF). Anglické texty čtu přibližně jednou tak pomaleji než české (ne-li dvakrát), proto mi příprava na jednu písemku zabere hodně času. Zajímavá je angličtina. Tam nebereme ani nová slovíčka ani gramatiku, ale učíme se správně prezentovat. Není to jednoduché v češtině natož v angličtině. Ale tyto hodiny jsou zábavné, naposled jsme předváděli ve skupinkách reklamu podle vlastního scénáře. To bylo ale spíš na rozehřátí, příště už budeme zkoušet proslovy. Ajaj ;-)

Žádné komentáře: