úterý 2. března 2010

Orientation day

V sobotu odpoledne jsem se dostala do Soulu. Neděli jsem měla volnou. Byla jsem v supermarketu nakoupit první jídlo, večer v korejské restauraci s dašlími Čechy a pak jsme se šli ještě projít do nočního centra. V pondělí měli Korejci svátek. Oslavovali nezávislost po nadvládě Japonců (r. 1919). Z tohoto důvodu škola nebyla. Zašly jsme tedy s Monikou na neznámnější ulici v Soulu Cheonggyeceon. Ale nijak mě to nenadchlo. Škola začala dnes. Pro zahraniční studenty se konal orientation day.

Do školy jsem šla s Monikou a s její buddy. (Buddíci jsou místní studenti, kteří pomáhají nám, zahraničním studentům, s vyřizováním formalit a mají nám pomoci v různých záležitostech včetně poznání korejců a korejské kultury.) Univerzita se nachází jen deset minut odsud. Leží na kopci, tedy budu mít ráno hezkou krátkou rozvičku. Areál školy je opravdu rozlehlý. Bohužel budovy, ve kterých budu mít výuku, se nacházejí na opačném konci areálu, proto mi cesta zabere zhruba dvacet minut. Došly jsme do jedné středně velké přednáškové auly, kde byli studenti především z Číny, Japonska, Rumunska a my Češi. Také by na univerzitě měli studovat Američané, pár Norů, Holanďanů a víc si toho už nepamatuju. Postupně nám zaměstnanci zahraničního oddělení sdělovali informace o studiu a o formalitách, které je třeba vyřídit. Přišel i kouzelník. Vážně. Korejci mají rádi sdružování v různých klubech, některé z nich jsou otevřené i pro nás. Např. astronomické pozorování, výtvarný klub, salsa (že mám na ni ale štěstí), divadelní klub, kouzlení atd. Právě z klubu kouzelníků přišel jeden student a ukazoval nám různé triky především s kartama. Byl fakt dobrý a vysloužil si velký potlesk. 

Poté jsme absolvovali kolečko po areálu univerzity a měli výjimečně zdarma jídlo v menze. Polévka: vývar z mořských řas a hlavní chod Bibimbap. Toto jídlo jsme už měli v letadle, tady chutnalo trochu jinak. Znamená to něco jako 'směs' a v míse se smíchá rýže, maso, zelenina a jejich pálivější omáčka. S tou omáčkou jsem to moc nepřeháněla, držím se hesla, co je červené, to je pálivé. Ale chutnalo mi to.

Poté jsme už měli volno, které jsme s Monikou využily k vybrání předmětů. Sice jsme si předměty zvolily v Ostravě dle seznamu předmětů vyučovaných v angličtině, ale musely jsme si to změnit. Běžně se stává i při Erasmu, že původně vypsané předměty se nakonec vůbec neučí nebo jen v domácí řeči nebo se mohou některé předměty v rozvrhu překrývat. V Dánsku to bylo super, tam jsem nemusela nic měnit, protože všechny předměty, které měly uvedeny na webu, byly také vyučovány a měli jsme k dispozici rozvrh už při vybírání předmětů. Skandinávské země jsou výjimka. V Ostravě jsem si zvolila 5 předmětů. Tady mi stačí ke splnění kreditů 4 předměty. Tři předměty mi zůstali a ty dva se vůbec tento semestr nevyučují. Proto jsem si musela ještě jeden zvolit. Půl odpodne jsme strávily hledáním vhodných předmětů. Musely nám pomáhat naše buddies, protože seznam předmětů je pouze v korejštině. Nakonec budu mít 3 business předměty a jednu angličtinu.

Dnes už měli Korejci výuku, ale my se tento týden můžeme na zajímavé předměty jen zajít podívat a podle toho si vybrat. Já už jsem dnes neměla sílu jít na výuku. Další hodinu mám ve čtvrtek, tak tam zajdu.

Žádné komentáře: