sobota 9. srpna 2008

Skola

Zadali jste me, abych napsala neco vice o vyuce. Nebojte, mela jsem to v planu. Cesta do skoly mi trva pesky asi deset minut. Vychazim z domu ve ctvrt na deset, jelikoz prvni hodina zacina az v 9:30 - krasny cas, ne?

Jsem ve skupine s pokrocilych. Celkem je tu devet skupin, ja jsem v te prostredni. Chtela bych ale prejit o skupinu vys. Ostatni studenti ze tridy jsou na tom s anglictinou (alespon podle meho meritka) o neco hur nez ja. Zkusim se na to v pondeli poptat a uvidime, zda-li se to povede.

Prvni hodina mi tedy zacina v 9:30, ucime se do 11:00 (pro ty, co se jim nechce pocitat trva hodina vyuky 90 minut). Vyuku vede Jey, sympaticka mlada ucitelka. Jeji hodiny me bavi, jsou zabavne a pritom vzdy obohacujici. Pak mame pulhodinovou prestavku, kterou vetsinou travim na zahrade skoly. Od 11:30 do 13:00 mame druhou hodinu s jinou ucitelkou. Jennifer. To je starsi pani, se kterou hrajeme predevsim hry, u kterych si procvicujeme slovni zasobu, konverzaci, prednes, argumentaci atd.


Neucime se vylozene z zadne knizky, ale ucitelky nam nosi ofocene stranky ruznych ucebnic. Pak doplnujeme ruzna cviceni ci diskutejeme o vselijakych tematech. Pracujeme hodne ve skupinkach po dvou, po trech. Cekala jsem klasickou vyuku jako u nas v hodinach, ale mile me to prekvapilo!


Napriklad vcera jsme prvni hodinu probirali travelling. Cetli jsme si clanky o nekolika destinacich. Za ukol jsme meli dle poslechu vypsat urcite informace. Ve finale jsme meli v jednotlivych skupinkach diskutovat, ktera destinace je nejlepsi. Ve stredu jsme probirali spise gramatiku. S Jennifer jsme se ucili, jak se pouzivaji frazova slovesa. Hrali jsme minipexeso, kde jsme meli najit frazove sloveso a k nemu synonymum. To bylo silene tezke, protoze s frazovymi slovesy mam obrovske problemy. No, mam se jeste hodne co ucit.
Zde muzete videt ulici, na ktere mame skolu. Jsou to dve sousedici (uprosted propojene) budovy s oranzovymi vchodovymi dvermi.

Žádné komentáře: